מתי יש צורך באבחון דידקטי?
ישנם 3 מקרים מרכזיים בהם נוצר הצורך בביצוע איבחון דידקטי:
- כשיש צורך בהבנה רחבה יותר של מקורות הקושי הלימודי של הילד לצד מוקדי הכח שלו.
- לצורך בניית תוכנית התערבות מתאימה.
- במקרים בהם יש צורך בהתאמות בבחינות הבגרות ברמה 1+2.
מירב זבידה יאורי, מנהלת המרכז - על אבחון דידקטי
מטרת האבחון
- מטרתו של האיבחון לבדוק ולזהות את קיומן של לקויות למידה, להעריך את מאפייני הלמידה של הילד ומוקדי הכוח שלו בתהליך הלמידה.
- איבחון דידקטי מציע תוכנית התערבות בהתאם לממצאי האבחון. במידת הצורך, האבחון מפנה לאנשי טיפול נוספים להמשך אבחון / טיפול.
* האבחון הדידקטי נותן המלצות מפורטות להורים.
* האבחון הדידקטי נותן המלצות מפורטות לבית הספר: להתנהלות בכיתה ולהתאמות בדרכי ההיבחנות.
תהליך האבחון הדידקטי
- שליחת שאלונים למילוי להורים ולמסגרת הלימודית של הילד. לילדים בחטיבה ותיכון מתווספים שאלונים נוספים לתלמיד עצמו.
- איבחון דידקטי לבדיקת התפקוד הלימודי (כארבע שעות)
- ניתוח וקידוד ממצאי האבחון ע"י המאבחנת.
- שיחת סיכום עם ההורים לקבלת ממצאי האבחון, מסקנותיו והמלצות ליישום.
- הנפקת דוח סיכום מקיף מלווה את התהליך, תוך התייחסות להמלצות למסגרת הבית ספרית והתאמות לימודיות, המלצות לטיפול בהוראה מתקנת והפנייה לגורמי אבחון/טיפול נוספים במידת הצורך.
חשוב לדעת!
לכל ילד "פרופיל" אישי המורכב מיכולותיו וקשייו – בתהליך האבחוני חשוב להתייחס לתמונה הרחבה, תוך התייחסות למרכיבים הספציפיים לכל ילד.
בהפניה לגורמים המטפלים חשוב לערוך היררכיה של הקשיים, למקד תחומי טיפול ולוודא כי מתקיים תיאום בין המטפלים השונים.
צוות המרכז ישמח לסייע בבחירת סוג האבחון המתאים ביותר לילדך.
לייעוץ ראשוני ופרטים נוספים צרו עמנו קשר!
אבחונים דידקטיים נוספים במרכז
אבחון דידקטי בחשבון
ניתן לבצע הרחבה לאבחון בחשבון ואבחון באנגלית בהתאם לצורך, בהמשך לאבחון הדידקטי הבסיסי.
מטרת האבחון לבדוק קיומה של לקות בסיסית בחשבון (דיסקלקוליה).
האבחון מתמקד בבדיקת יכולות החשיבה המתמטית, רמת הידע ביסודות המתמטיקה, בביצוע חישובים ובהבנה מרחבית.
אבחון דידקטי באנגלית
אבחון זה בודק את רמת הידע, אוצר המלים וכישורי הקריאה, הבנת הנקרא והכתיבה באנגלית.
מטרת האבחון לבדוק את השלכות לקות הלמידה על לימוד שפה שניה.
* האבחון מיועד לתלמידים המתקשים בלימוד השפה האנגלית.