מתי יש לפנות לאבחון רגשי?
אנשים פונים לטיפול רגשי מתוך חוויה של קושי, כשיש צורך בהבנה רחבה יותר של מקורות הקושי של הילד, או כשיש חשד לקשיים רגשיים המשפיעים על התפקוד היומיומי שלו.
הפנייה לטיפול יכולה לנבוע ממקורות קושי שונים כגון:
- מצוקה רגשית, חרדות
- קשיי הסתגלות והתנהגות
- לקויות למידה, הפרעות קשב וריכוז, שפה ותקשורת
- קשיים חברתיים
- ביטחון ודימוי עצמי נמוך
- אירועי חיים קשים או משברים המכבידים על היכולת לחזור למסלול החיים היומיומי (תהליכי גירושין, בעיות בריאות, התמודדות עם מוות)
מטרתו של אבחון רגשי
- בניית פרופיל של הילד תוך התייחסות לתחום האינטליגנציה, הקוגניציה, ההתנהגות והתפקוד הרגשי, ויחסי הגומלין ביניהם.
- בחינת תחומי החוזק של הילד מחד ומוקדי הקושי מאידך.
- אבחון פסיכולוגי משמש כבסיס להתערבות וקידום בתחום הקוגניטיבי והרגשי.
במידת הצורך מפנה להעמקת אבחון/ טיפול. - אבחון פסיכולוגי נותן המלצות מפורטות להורים.
קיימים 4 סוגי אבחונים הלוקחים בחשבון את הפן הרגשי: