הרצאה 1
משחק הוא העיסוק העיקרי של ילדים בגיל הרך, הוא מאוד חשוב ומשמעותי עבורם ועבור התפתחותם והם לוקחים אותו ברצינות רבה.
במהלך המשחק מתאפשרת התפתחות של כל המיומנויות- רגשיות, חברתיות, קוגניטיביות, שפתיות, תקשורתיות, מוטוריות ועוד.
בדרך זו הילד לומד על העולם, לומד על עצמו ולומד על יחסים עם העולם.
זהו מרחב בו הוא יכול לחקור את העולם, להמציא, ליצור מעצמו, ולעבד תהליכים שונים דרך המשחק.
הרצאה 2
המשחק מתפתח לאורך השנים, ובגילאי שנתיים עד שלוש כבר מתקיימים סוגים רבים ושונים של משחק ודלתות נוספות ברמת המשחק נפתחות. בגיל זה ובכלל , יש חשיבות רבה, להבנת ההורה את חשיבות המשחק עבור הילד, מהם התנאים שיכולים לתמוך במשחק של הילד, ואיך להצטרף אליו למשחק.
במהלך סדנא זו הבנויה משני מפגשים, ניגע בנושאים של: מהי משמעות המשחק עבור הילד, מהם שלבי התפתחות המשחק, ואילו סוגי משחק קיימים. אילו משחקים ניתן להציע לילדים בגילאים אלו , ומה הם מפתחים, איך להצטרף למשחק של הילד תוך שמירה על הנאה הדדית, ואיך ניתן לסייע לו במידה ונתקל בקושי. איך לשמור על החוויה הזו כחוויה חיובית ומהנה, המאפשרת צמיחה סיפוק וגדילה.
מרצים בסדנא:
הדס שמאי
מרפאה בעיסוק מנוסה בתחום התפתחות הילד.
נסיון בעבודה במסגרות ציבוריות ופרטית עם אוכלוסיות ילדים עם קשיים התפתחותים, לקויות תקשורת, הדרכות הורים וצוותים מקצועיים.